dinsdag 9 december 2008

DE LAATSTE...

Ik stop! Met wat? Rennen? Vliegen? Vallen? Opstaan? Weer doorgaan? Nee, met roken! Tuurlijk jochie... Nee, echt, this time it's for real! Net zoals al die andere losers zeker die op 1 januari zogenaamd hun laatste uitdrukken om dan vervolgens op 2 januari stiekem in de tuin te gaan roken, om op 3 januari weer ongegeneerd verder te stomen, vaak nog gedrevener dan voor de stoppoging. Oké, eerlijk is eerlijk, ik ga het proberen... Het is tijd, mijn boswandeling door rokersland is volbracht. Alles wat rook produceert is geconsumeerd, beproefd en beoordeeld. Time's up.

No more blauwbekken voor de deur van de kroeg, no more dagelijks HFL 9,92 neertellen (nog motiverender om de huidige sigarettenprijs in Hollandse florijnen te zien...) voor 19 tabaksstaafjes, no more raspende stembanden, no more caballero’s, no more bolero's.

Meneer Marlboro bedankt voor al die mooie momenten, het is tijd om afscheid te nemen, één dezer dagen wuiven wij elkaar voorgoed vaarwel!

Dus lieve vrienden en vriendinnen mochten jullie me de komende weken nagelbijtend, kauwgomkauwend of lollyzuigend tegenkomen, laat me dan vooral in vrede: een afkickende roker is geen pretje. Duw me geen peuk onder mijn neus en hou je rook a.u.b. binnen(lucht)kamers. With a little help from my friends moet het zeker lukken... (kuch)

Mijn mantra voor de komende weken: LOSE THE SMOKE, KEEP THE FIRE! (Ja, ja, ik weet het, dit is de slogan van Nicotinell. Boeiûh! Beter goed gejat dan slecht gestolen!)

1 opmerking:

Anoniem zei

Succes...

Voor je het weet ben je al weer 15 maanden ex-roker, zoals ik.