zaterdag 23 augustus 2008

Special interest: Red Bull Cola en Pure Cofain

Speciaal voor jou geproefd ;-) Zoals ik al eerder schreef ben ik kwantumafnemer van energy drinks en wanneer ik in het buitenland ben zoeken mijn ogen dan ook vaak koelcellen af op zoek naar nieuwe, in Nederland onbekende, producten. In Wenen vond ik er twee: Red Bull Cola en Pure Cofain.

Red Bull Cola
Deze nieuwe drank van Red Bull is een maandje geleden geïntroduceerd in thuisland Oostenrijk en tot dit moment nog nergens anders verkrijgbaar. Het betreft geen combinatie van Red Bull met Coca Cola of Pepsi, maar een nieuwe drank geheel in eigen beheer gebotteld. Speciaal aan dit drankje is dat het samengesteld is uit 100% natuurlijke producten en de ‘pep’ dan ook wordt gehaald door de toevoeging van kolanoten en –bladeren. Dan de smaak. Met pijn in het hart moet ik melden dat mijn merkentrouw hier een grens trekt. Ik vind het drankje absoluut niet te drinken, de smaak komt nog het meeste in de buurt van de goedkope colalolly’s van de Aldi of de Lidl, maar dan in vloeibare vorm. Wat mij betreft mag de introductie in Nederland achterwege blijven, want ik vermoed dat het geen succes zal zijn.


Pure Cofain
Alleen de naam al, de bijna spontane associatie met ‘Pure Cocaïne’. Dit drankje zou in Nederland niet door de Keuringsdienst van Waren komen. De inhoud en de in het oog springende waarschuwing liegen er dan ook niet om! Het drankje bevat 699 mg cafeïne per liter, wat gelijk staat aan het drinken van drie koppen sterke koffie of drie blikjes stuiterdrank. In de waarschuwing word je erop gewezen de vloeistof niet tot je te nemen wanneer je zwanger of diabeticus bent of levercirrose, hartklachten of schildklierstoringen hebt. O ja, het kan ook nervositeit en slaapstoringen veroorzaken…
Dan de smaak. Beetje flauwe, waterige frisdranksmaak met koffieachtige nasmaak. Dit drink je duidelijk niet voor de smaak, maar voor het effect. Wanna try? Check www.cofain.at.

Geen opmerkingen: